INFO

Afgelopen week ging ik voor mijn kinderen kleding kopen. Ik keek even op de website van Vingino kinderkleding omdat de Vingino winkel niet meer de juiste maten hadden. Gelukkig vond ik hier al snel de juiste maat en heb ik dit besteld. Dit heb ik via mijn mobiel gedaan. Toen ik een half uur later op de laptop ging opende ik Facebook. Op Facebook kwam ik een advertentie tegen van Vingino kinderkleding. Ik dacht nog: ‘haha, dat is toevallig!’. Natuurlijk heb ik er totaal niet over nagedacht dat het internet alles opslaat. Niet alleen waar je naar kijkt maar ook hoe lang je er naar kijkt en hoe vaak je er naar kijkt.

Nadat ik klaar was met Facebook ging ik even mijn mail checken. Hier kwam ik al weer een reclame tegen van Vingino kinderkleding. Nu begon ik het al iets gekker te vinden maar nog steeds gooide ik het op een toeval. Toen ik ook klaar was met alle mailtjes beantwoorden ben ik nog even op bol.com gaan kijken voor een nieuwe waterkoker. Onze waterkoker was kapot gegaan en tijd om een nieuwe te kopen hadden we de eerste dagen niet. Voor de derde keer op een rij kwam ik een reclame tegen van Vingino kinderkleding. Dit was het moment dat ik voor het eerst echt doorhad dat het internet al mijn gegevens vast legde. Niet alleen schrok ik hiervan, ik werd er zelfs een beetje bang van. Ik begon na te denken en dacht na over alle websites die ik bezocht. Niet alleen de keren dat ik naar Vingino kinderkleding zat te kijken heeft het internet opgeslagen, de keren dat ik privé mailtjes beantwoordde sloeg het internet dit ook op!

Terug naar Home.